.:(-.-)~~~ :.

Saturday, November 6, 2010

Aku tak tau nak tulis apa sebenarnya~
Nothing Really^^

Entah kenapa, lately aku rasa down sangat~
Rasa useless~
Aku tak tau apa yg aku buat~
Bangun, makan, stadi~
Just that~
Rasa kosong~
Haha~ tah pape kan?

Kalau dulu, ak rasa bangga sangat~
Bangga sebab tak pernah rasa apa itu cinta~
Tak tau apa itu cinta sesama insan~
Cinta yang wujud hasil dari kekeliruan perasaan~
Yang hanya ada masa tu~
Ibu, ayah, mak, abah, adik dgn sahabat aku yang lain~
Tak pernah terlintas satu hari nanti, aku akan rasa benda tu~

Subuh, dhuha, mathurat, taubat~
Setiap hari terisi~
Tapi bila dah rasa apa itu cinta insan~
Semakin lama makin berkurang~
Dhuha dah mula culas~
Mathurat apatah lagi~
Zikrul sekadar selepas solat~

Asyik dengan cinta insan~
Alam yg lain bukan?

Sebab tu bila aku tengok ada orang bunuh diri sebab cinta~
Aku tak tau nak rasa apa~
Rasa simpati~
sayang~
Mungkin Allah dah tentukan apa yg terbaik untuk dia~
Terlalu cepat dia tamatkan nyawa dia sendiri~
Aku tahu sakit tu~
Aku pernah rasa sakit tu~
Dikecewakan~
Rasa diri seorang yang kalah~
Kenapa orang lain mampu merampas insan yg bersama dia~
Tertanya-tanya apa kelemahan dia~
Membuat dia hilang keyakinan diri~
"hendak mengekalkan satu hati pun susah~"

Entah lah~
Susah nak cakap sebenarnya~
Selagi belum rasa, selagi tu belum tahu~

Dan sekarang aku benar-benar terduduk~
Terjatuh~
Tertatih~~
Mencari~
Keliru~
Sangat-sangat down~
I didn’t have any strength left~

Aku tak kisah kalau nak stadi berjam-jam lamanya depan buku~
Menghabiskan masa ulangkaji pelajaran~
Menghafal rumus yang berpuluh-puluh~
membuat kiraan yang mungkin memeningkan~

Aku tak pernah kisah~

Tapi bila melibatkan soal hati~
Kenapa aku sangat lemah??
kenapa seolah2 aku tak mampu melawan?

bukan sekali rayuku pada hati~
"hati, tabahlah~~"
tapi~~
entah~
Allah~
pay me better~
kerana aku yakin apa yg Engkau ungkapkan~
"apakah kamu mengira bahawa kamu dibiarkan saja dengan mengatakan bahawa kami telah beriman, sedang kamu tidak diuji lagi?" (29:2)

Remember this, when u overcome ur sadness~
U’ll become stronger than u are now~
That’s a true strength~~~
Haha^^ tah pape~ adios^^

2 kRitIkaNs:

Decode.Me said...

''Sabarlah duhai hati~~''
kamu bukan di penghujung dunia utk rasa 'sangat2 down'...jadikan kekecewaan hati sebagai ejen utk mengukuh dan menguatkan lagi hati dan jiwa kamu. Bangkit! Cinta insan bukanlah segala-galanya.

Qaseeh said...

bila hati berbicara..fikir sejenak...apa perlu ikt kata hati...yg mne baek diturutkn,yg mne buruk di elakkan....
~~hati~~